Padomi enerģijas taupīšanai

  1. Pārbaudiet ūdens temperatūru.

    Centralizētā siltumapgāde nodrošina ēkai ne tikai siltumu, bet arī karsto ūdeni un tieši karstais ūdens parasti sastāda ap 25% no kopējā enerģijas patēriņa. Svarīgi ir nodrošināt optimālo karstā ūdens temperatūru (55 grādi), nevis sagatavot ūdeni karstāku. Tāpat ir svarīgi, lai nebūtu karstā ūdens zudumi, gan novēršot sūces, gan izvēloties ūdeni taupošus krānus.

  2. Izvietojiet mēbeles gudri.

    Neaizsedziet radiatorus ar aizkariem vai mēbelēm. Šāda rīcība palielina siltumenerģijas patēriņu un samazina telpas temperatūru. Lai ēka tiktu apsildīta, gaisam ir jācirkulē. Pārliecinieties, lai aizkari nebūtu pārāk gari un neaizsegtu radiatorus. Svarīgi atcerēties, ka termoregulatora vārstu nedrīkst aizsegt, jo tas nenodrošinās temperatūru atbilstoši uzstādītajai. Naktī aizveriet žalūzijas.

  3. Vēdiniet gudri.

    Apkures sezonas laikā ir svarīgi telpās nodrošināt pietiekamu vēdināšanu. Ilglaicīga logu atvēršana vēdināšanas režīmā ir ļoti izšķērdīga. Tās laikā caur logu izplūst daudz siltuma. Lai nodrošinātu efektīvu vēdināšanu, 2 līdz 4 reizes dienā pilnīgi jāatver logs uz 5 līdz 10 minūtēm. Pirms telpu vēdināšanas aizgrieziet radiatoru regulatorus, lai nepieļautu siltuma patēriņu vēdināšanas laikā. Pēc tam, kad vēdināšana pabeigta, ieslēdziet radiatorus atpakaļ. Aukstā laikā neatstājiet ilgstoši atvērtus logus un balkona durvis.

  4. Termoregulators

    Termoregulators ir ierīce, kas ir aprīkota ar termostatu, lai nodrošinātu komfortu telpās. Tas mēra istabas temperatūru un, atbilstoši uzstādītajai vēlamajai telpas temperatūrai, izmaina siltuma padevi radiatorā. Piemēram, noregulējot termoregulatora vārstu uz ‘’3’’, telpā tiks uzturēti aptuveni +18... +20 °C grādi. Ja telpas temperatūra sasniegs iestatīto, termoregulators noslēgs siltuma padevi radiatoram.

  5. Noblīvējiet šķirbas.

    Bieži situācijās, kad ir slikti noblīvēti logi, mājās grīda ir auksta. Noblīvējot logus un durvis Jūs samazināt, aukstā gaisa iekļūšanu ēkā. Tāpat salabojot pilošus krānus un citas sūces, panāksiet ūdens patēriņa ietaupījumu.

  6. Taupiet ūdeni.

    Mazgājieties dušā, nevis vannā. 5 minūšu mazgāšanās dušā patērē tikai 1/3 daļu no enerģijas patēriņa, kas nepieciešams, lai vannu piepildītu ar ūdeni.

  7. Apsildiet gudri.

    Pamēģiniet samazināt istabas temperatūru. Samazinot istabas temperatūru par 1 grādu, apkurei nepieciešamais enerģijas daudzums samazinās par 5%. Lielākā daļa iedzīvotāju jūtas komfortabli, ja iekštelpu temperatūra ir 20 līdz 21 grāds C. Nav nepieciešama vienāda temperatūra visā ēkā. Samaziniet temperatūru koridoros un citās vietās, kur neuzturaties tik bieži. Samaziniet temperatūru guļamistabās, tas uzlabos miega kvalitāti.

  8. Ietaupiet atrodoties projām no mājas.

    Atrodoties projām, Jums nav nepieciešama tikpat silta ēka kā ikdienā. Dodoties projām uz ilgāku laiku, samaziniet gaisa temperatūru telpās.

  9. Ietaupiet virtuvē.

    Visbiežāk ir pietiekami, ja virtuves gaisa temperatūra ir nedaudz zemāka nekā pārējās istabās. Neturiet atvērtu ūdens krānu, mazgājot traukus.​​